Wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w roku szkolnym 2015/2016 przez kuratora oświaty w Białymstoku
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 07, wrzesień 2016 22:30
- Super User
- Odsłony: 3442
- Uczniowie są zmotywowani do nauki i wiedzą od czego zależą ich sukcesy. Dostrzegają użyteczność tego, czego uczą się w szkole i czują się odpowiedzialni za własny rozwój. Jednocześnie duża część uczniów liceów ogólnokształcących uważa, że ich osiągnięcia nie są związane z nauką w szkole.
- Uczniowie chętnie włączają się w działania charytatywne.
- Szkoły wspierają uczniów w różnych sytuacjach i odpowiednio do rozpoznanych potrzeb. Częściej szkoła udziela wsparcia uczniom w razie trudności, natomiast w niewielkim stopniu spełnia ich oczekiwania w zakresie rozwijania zainteresowań.
- W szkole podejmuje się inicjatywy na rzecz rozwoju zdolności uczniów, jednak częściej za sukces uznaje się wyniki uzyskiwane w konkursach, zawodach sportowych niż z zakresu rozwoju i nabywania przez nich umiejętności.
- Oferta zajęć pozalekcyjnych opiera się w większym stopniu na zajęciach wspomagających uczniów w nauce niż na tych, które ich interesują.
- Nauczyciele uwzględniają w procesie lekcyjnym zalecane warunki i sposoby realizacji podstawy programowej.
- Nauczyciele współpracują ze sobą w rozwiązywaniu problemów, doskonaleniu metod i form pracy oraz prowadzeniu badań wewnętrznych co sprzyja doskonaleniu zawodowemu i wzbogacaniu oferty szkoły.
- Niewielu nauczycieli posługuje się podczas lekcji w sposób stały technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.
- Nauczyciele rzadko nawiązują do tego, czego uczniowie uczą się na innych przedmiotach oraz do aktualnych wydarzeń w Polsce i na świecie.
- W szkołach rzadko analizuje się wyniki badań zewnętrznych innych niż wyniki oceniania zewnętrznego.
- Wnioski uzyskane z prowadzonych analiz nie zawsze wykorzystuje się do doskonalenia procesu dydaktycznego i wychowawczego.
- Szkoły w bardzo szerokim zakresie współpracują ze środowiskiem lokalnym.
- W szkole widoczny jest udział nauczycieli w procesie decyzyjnym, natomiast włączanie w system decydowania uczniów, pracowników szkoły i rodziców odbywa się w niewielkim stopniu.
- Duża grupa rodziców nie korzysta z możliwości jakie daje prawo oświatowe w zakresie współdecydowania o ważnych dla procesu edukacyjnego sprawach.
- Pracownicy niepedagogiczni są partnerami szkół w procesie zapewniania bezpieczeństwa i sprawowania opieki nad uczniami.
Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach – bibliografia (nauczyciel)
- Szczegóły
- Utworzono: niedziela, 10, maj 2015 20:43
- Super User
- Odsłony: 3942
Braun-Gałkowska Maria: W tę samą stronę. Książka dla nauczycieli o wychowaniu i lekcjach wychowawczych. [T.3]. Warszawa: Wydawnictwo Krupski i S-ka, 1994
Zawiera m.in. rozdział: Rozwiązywanie konfliktów.
Czemierowska-Koruba Ewa, Koruba Kazimierz: Szkoła bez przemocy. Program społeczny. Przewodnik po dobrych praktykach. Warszawa: Grupa Wydawnicza „Polska Presse”, Fundacja Grupty TP, Media Regionalne, 2007
Dambach Karl E.: Odwaga cywilna a przemoc w szkole. Scenariusze godzin wychowawczych. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008
Gęsicki Janusz: Jak nie zwariować w szkole. Warszawa: WSiP, 1999
Poradnik dla nauczycieli.
Hamer Hanna: Bliżej siebie. 10 ważnych tematów – scenariusze 20 lekcji wychowawczych, ułatwiających poznanie siebie i rozwój. Warszawa: Wydawnictwo „Veda”, 2000
Hamer Hanna: Oswoić nieśmiałość. Scenariusze 22 lekcji wychowawczych (…). Warszawa: Wydawnictwo „Veda”, 2000
Palomares Susanna, Schilling Dianne, Winch Cathy: Skrzynia skarbów. Ćwiczenia grupowe. Warszawa: „Fraszka Edukacyjna”, 2011
Zawiera m.in.: pokonywanie kryzysu, siła słów, wartość uznania, dyskryminacja pod lupą, przepis na otwartość, rozpoznawanie stereotypów, zwalczanie uprzedzeń, radzenie sobie z konfliktem (złość i samokontrola, prześladowania, brutalność, reagowanie na przemoc), rozwiązywanie problemów, ćwiczenie empatii.
Sęk Andrzej, Tokarski Henryk: Zagrożenia bezpieczeństwa w szkole. Ostrołęka: Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Społeczna, 2013
Matura - procedury
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 01, maj 2015 00:00
- Super User
- Odsłony: 4000
Wybierz jeden z dokumentów (wszystkie są zapisane w formacie PDF):
Matura 2014/2015
Harmonogram rad pedagogicznych
- Szczegóły
- Utworzono: niedziela, 09, wrzesień 2012 22:57
- Administrator
- Odsłony: 6354
Rok szkolny 2017/2018
- 14 września - rada pedagogiczna dotycząca przedstawienia planu nadzoru pedagogicznego (godz. 15.30)
- 16 stycznia – rada klasyfikacyjna klas I-III (godz. 15.30)
- 06 lutego – rada pedagogiczna plenarna (godz. 15.30)
- 25 kwietnia – rada klasyfikacyjna klas III (godz. 15.30)
- 20 czerwca - rada klasyfikacyjna klas I-II (godz. 14.00)
- 28 czerwca – rada pedagogiczna plenarna (godz. 10.00)
Omega
- Szczegóły
- Utworzono: niedziela, 02, wrzesień 2012 12:33
- Administrator
- Odsłony: 7052
W celu wyznaczenia ocen na koniec semestru lub roku szkolnego należy skorzystać ze skomplikowanych wzorów. Aby ułatwić wystawienie ocen stworzyłem arkusz, który robi to automatycznie.
OSTRZEŻENIE
Używasz Omega.xls
na własną odpowiedzialność.
Autor przetestował działanie arkusza, ale nie jest w stanie udzielić gwarancji, że oceny wyznaczone przez Excela będą zgodne z systemem oceniania III LO w Łomży.
Pobieranie
- Kliknij tu, aby pobrać najnowszą wersję (4.1) omega.xls.
- Kliknij tu, aby pobrać instrukcję omega.pdf.
Kontakt z autorem
Jeśli masz jakiś uwagi, napisz do mnie Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Co nowego?
Wersja 4.1
- Poprawiono błąd występujący przy liczeniu oceny P+R.
Wersja 4.0
- Dostosowano zakresy omegi do stanu na wrzesień 2012 r.
Wersja 3.0
- Poprawiono zakresy na poszczególne oceny.
- Usunięto wskaźnik możliwości poprawy - teraz niezależnie od średniej można poprawić ocenę o jeden stopień.
- Usunięto kolumnę Średnia.
Wersja 2.1
- Poprawiono błąd związany z poprawą I semestru. Od tej chwili gwiazdka * nie pojawi się w I semestrze.
Wersja 2.0
- Oceny są wyznaczane z uwzględnieniem rozszerzeń.
Wersja 1.0
- Oceny są wyznaczane bez uwzględnienia rozszerzeń.